poff

Din absoluta favorit affär?

Svår fråga, tyvärr ska jag komma med ett ganska tråkigt svar - nämligen H&M. Där finns allt helt enkelt. Annars gillar jag bl.a. Monki och Second hand.

  

Hej jag började läsa din blogg för ett år sedan och jag har alltid velat gå till second hand men jag vet inte vart den ligger. Några säger att en ligger i götgatan men jag hittar den inte försöker också hitta American Apparel snälla flora hjälp mig.

Emmaus finns på Götgatsbacken, långt ner mot Slussen. Andra bra Second Handaffärer är bl.a. Stockholms stadsmission, Beyond Retro, Påkläderiet, Myrorna och Judits. Lisa Larsson funkar också men där har jag svårare att fynda. Allt finns på Söder. American Apparel ligger bredvid H&M på Götgatsbacken.


Hej, jag har sett att dom flesta du har länkat till har liknande design som du. Designar du bloggar? Skulle du kunna hjälpa mej att designa min blogg? :)

I vissa fall kan jag hjälpa till med en Header, men jag gör helst ingen hel design för det känner jag inte att jag har tid med. Jag tar heller inte det som en vana att jag gör Headers men visst kan jag göra det ibland.

  

Vilka bloggar läser du?

Alla bloggar som står här till vänster under Länkar läser jag varje dag, plus några andra.


Vad skulle du aldrig sätta på dig?
Man ska aldrig säga aldrig men en lång svart läderkappa tror jag inte att jag skulle vilja ha på mig.


Vad handlar du för i månaden?

1050 kronor (mitt barnbidrag) går åt till kläder, skor, krimskrams, fika och godis.

Vad får du din inspiration ifrån?

Folk jag ser på stan, bloggar, TV och tidningar.

Har du någon stilikon?

Nej.


Tjänar du nåt på din blogg?

Än så länge nej, men jag har någon annons här som jag kanske kommer tjäna på så småningom.


favorit färg?

svart

favorit plagg då du var liten?

Jag har haft perioder. När jag var liten sprang jag gärna runt i mina hängselbyxor. Ett tag på lågstadiet hade jag alltid kjol och matchande halsband och i sexan gick jag inte någonstans utan ett par schyssta jeans.


päron glass eller choklad glass?

Urs för päronglass. Choklad är min favorit tillsammans med kokos och Mangosorbet.

fotboll eller ishockey?

Herregud jag är verkligen ingen sportmänniska, min idrottslärare klagar ofta på mitt dåliga bollsinne. Ishockey ifall jag är den som spelar, annars tittar jag hellre på fotboll på TV. Om Sverige spelar kan jag tycka att det är aningens roligt.

klänning eller kjol?

Kan verkligen inte välja, tycker om båda lika mycket.


Klänning eller jeans?

Klänning.

Hur skulle du beskriva din stil?

Väldigt mycket Flora, ganska mycket trend och hyfsat flickigt.


Hur ser din framtid ut, om du själv får bestämma?

Jag sitter absolut inte på ett kontor, om jag gör det så är jag formgivare eller industridesigner. Men jag skulle nog hellre jobba som kläddesigner, konstnär, illustratör, fotograf, reklam, journalist, skribent, jobba på en modetidning, tidningsredaktör eller liknande. Oj många jobb där.

Jag bor i Stockholm, men har en lägenhet i Paris och en i London. Min pojkvän har lockigt hår och brukar starta mornarna med frukost på sängen och pussar i pannan. Han är modeskribent på en herrtidning och har dom snyggaste kläderna, samt kan spela gitarr. Han tar med mig på modevisningar och promenader i parken. Våran takvåning med utsikt över hela Stockholm ligger ständigt i sol och där brukar vi sitta och dricka svart kaffe, klappa våran lilla kattunge som ständigt ska vara en kattunge och relaxa. Min pojkvän spelar gitarr för mig, och har den finaste sångrösten. Om somrarna besöker vi min eller hans familj och åker till Paris eller London. Senare ska vi skaffa två eller tre barn, är dom flickor ska dom heta Vega, Solveig och Liv. På helgerna går jag och min pojkvän antingen ut tillsammans och möter upp våra vänner eller så drar jag ut och fikar eller festar med mina väninnor. Jag ska ha kvar alla mina vänner som jag har nu.

Hur många besökare brukar du ha på ett ungefär dagligen?

ca 150 st.


vad har du för kamera?

Samsung Digimax L60, den är världens sämsta. Men om snart, kanske nästa vecka, ska jag köpa en Nikon D40x.


Favorit soppa?

Nudelsoppa

Max eller Mcdonalds?

Burgerking!

Är du kär?

Nej, jag är inte kär. Och det är den tråkigaste känslan i universum. Jag antar att killarna i min skola inte riktigt är min typ. Jag vill vara kär så in i norden mycket.

image962
foto: av mig i frankrike



Kommentarer
Postat av: jenny

fin blogg!

2008-04-05 @ 10:54:54
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: josefine

vad kul att få veta lite mer söta flora!

2008-04-05 @ 11:07:21
URL: http://jjosefinel.blogg.se
Postat av: josefine

förresten så har jag en nikon D40x och den är asbra! tycker verkligen att du ska köpa den :)

2008-04-05 @ 11:10:36
URL: http://jjosefinel.blogg.se
Postat av: Cassandra

Vad kul att läsa svaren =) Ställ gärna en fråga i min frågestund!

2008-04-05 @ 11:26:50
URL: http://cassandrasmode.blogg.se
Postat av: tilda

roligtroligt :D

2008-04-05 @ 11:36:25
URL: http://baratildis.blogg.se
Postat av: cat

roligt inlägg.

2008-04-05 @ 11:37:46
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: Surra

Jag skulle med vilja ha en pojke med lockigt hår. Fräknar är också fint :) hehe.

2008-04-05 @ 13:03:33
URL: http://surras.blogg.se
Postat av: hanna

Söta du. Jag ska förrästen praoa på Stockholms stadsmission. Kom gärna förbi just då! :)

2008-04-05 @ 17:26:08
URL: http://nanajaja.tjejsajten.se
Postat av: Fröken Ellinor

Åh vad fint skrivet om din framtid, det där med pojkvännen. Man blir alldeles varm inombords ;)

2008-04-06 @ 21:00:14
URL: http://frokenellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0