Touch down!

En väldigt, väldigt lång dag i skolan!
Idrott, Gympa. Touch down! Vi körde rugby. Man tänkte bara "jippi, jag som är så väldans bra på bollsporter". Råkar fumla iväg bollen till motståndar laget, och hör återigen Touch down! Ja, men det var ju bara ett litet snedsteg. Går och sätter sig på avbytar bänken och skriker åt de andra i laget vad dom borde göra. Byter tillbaka för att spela och vara bäst på plan. Men nej icke sa nicke. Fumlar iväg bollen igen. Bra där Flora! Har jag någonsin blivit vald först till att spela bandy, fotboll eller basket? Nej. alltid typ bland de sista. "ta inte flora, hon är så jävla värdelös på fotboll" Men vafan, som att jag skulle bry mig om dom egentligen? Jag blir ju inte precis ledsen för något sånt. Nej, dom ska inte bräcka mig. Jag äger!

Max lektion. No. Vi bygger fågelholkar, och jag och Matilda blev klara idag. Max blev ägd av slöjdläraren Tuben. Men han vill verkligen inte förlora, så han kaxar imot som en hackspett, Ja, precis en hackspett, eftersom att han just nu är så inne på fåglar. Svartvit flugsnappare, talgoxe, och vad alla nu heter. Enkel bäckasin finns det en som heter också. Konstigt namn.. Jag gillar verkligen inte Max över huvud taget. Han hackar på eleverna hela tiden, och bara skäller på oss, fast vi inte alls är särkilt jobbiga. "gör nu bara inte som Matilda och glöm böckerna hela tiden!" ursäkta, men det var första gången hon hade glömt sina böcker. "Skriv ned allt det här nu" tusen saker. Konstruktionsfrågor hit och dit, allt ska skrivas ner. Två hela stora häften minst per termin, "nej det där var inte bra, sudda allt och skriv om." . Åh, jippi. Nu har vi  Max igen, - hackspetten med de utåtstående bröstvårtorna.

Skolan suger, vännerna duger. Mer än duger, dom är perfekta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0