dreaming away


jag i frankrike

Jag verkar inte vara den enda som drömmer läskiga/obehagliga/konstiga drömmar. Här är några kommentarer ni skrev:


jag har en dröm som jag drömt i mer än halva mitt liv. i drömmen blir jag jagad av en stor gorilla i huset jag bodde när jag va liten. denna gorilla jagar mig runt i hela huset medans mina släktingar står och gapskrattar åt mig. Jag drömmer detta ganska ofta och det är jätte otäckt. så sjukt verkligt och allt i huset är precis som det va när vi bodde där för 12 år sedan. och varje gång precis innan jag vaknar så sliter gorillan av sig huvudet och då är det min mamma.

Jag hade en period då jag drömde att jag sprang på en stig med massor av hinder. Till en början stenar och stockar, men sedan blev hinderna döda kroppar - av människor jag känner! Jag kunde inte stanna, jag var tvungen att fortsätta springa.

jag drömmer faktiskt väldigt ofta drömmar som återkommer igen! Nu senast är det mest att man ser suddigt i hela drömmen. Man blinkar och blinkar, men allt är fortfarande helt suddigt. Det är väldigt frustrerande!
Sen drömmer jag även att jag kan flyga. Men det känns bara härligt:)

Jag har dröm jag drömmer ibland. Jag drömmer om ett våffelkalas, på våfflorna är det bara massa socker typ chockladpudding (euw), nonstop, grädde, glass etc. Det är fan helt sjukt,varför just våfflor?

brukar drömma att jag försöker få kontroll över min kropp när jag flyger och flyr från något hemskt, som soldater, men hela staden är tömd.

Jag har en återkommande mardröm om människor som kryper och tittar ner i marken. Det är värsta skräckscenariot och det största misstaget var att berätta det för mina kompisar. Jag klarar bara inte av människor som kryper!! Särskilt inte i hög hastighet mot mig. Brr.

Brukar alltid springa i mina drömmar. Antingen blir jag jagad och springer för livet eller så måste jag hinna till en plats i tid innan det är försent. Men det jobbiga är att mina ben känns som stora stenbumlingar som inte går att lyfta och allt jag gör verkar gå så himla långsamnt trögt. Väldigt obehagligt.

Jag brukar drömma det hemska att jag är otrogen, trots att jag har en helt sjukt underbar pojkvän som jag älskar. Det är riktigt obehagligt. När jag är sjuk och har feberdrömmar brukar jag drömma att jag irrar runt i en gul labyrint och är jagad av svarta tecknade kaniner och kråkor. låter helt sjukt och det är precis vad det är.

Jag har börjat drömma om att jag är på bibloteket där jag bor hela tiden. Det är underligt och varje gång jag är där så gör jag bort mig på en massa olika sett, konstigt..

tsuniamis.. jätteofta. börjar nästan bli så van att jag inte bli rädd längre. att jag själv blir skjuten, bombad på eller liknande. döden alltså. jätteofta..

Jag drömmer ofta mardrömmar om att min pappa eller att någon jag älskar dör. Eller att någon annan random människa dör och jag har uppgiften att reda ut det. jag vet dock att det beror på att min pappa varit väldigt sjuk och att jag är extremt rädd för att förlöra någon jag älskar. Det är ändå väldigt hemskt att vakna gråtandes och sedan panikspringa ner och kolla så att alla i familjen lever.



Kommentarer
Postat av: sofia

du är så fin.

2009-11-20 @ 20:11:19
URL: http://ssofina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilka roliga drömmar, kul att min fick vara med på ett hörn med, söta du :]

2009-11-20 @ 21:37:40
URL: http://puttetjej.blogg.se/
Postat av: maja.

hahaha vad kul med gorillan.



vilken underbar bild flora!

2009-11-20 @ 22:36:32
URL: http://maaijs.blogg.se/
Postat av: sun

rally halsband! (och så citerar ajg andra kommentaren (: )

2009-11-21 @ 00:57:39
URL: http://sunagnes.blogspot.com/
Postat av: emmalundin

haha men gud va roligt! Det är sjukt hur konstiga drömmar vissa drömmer. Själv drömmer jag ALDRIG någonting. Det är alltid bara tomt. Tråkigt!



http://emmalundins.blogg.se

2009-11-21 @ 11:10:15
URL: http://emmalundins.blogg.se/
Postat av: Lotta

jättefint ljus på bilden!

2009-11-21 @ 12:29:09
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: darya

finfin bild!

2009-11-22 @ 00:32:01
URL: http://missdarya.blogg.se/
Postat av: t

jag hade en sjuk dröm häromveckan.



jag drömde att jag dog men blev återupplivad av någon random snubbe med defilibrator. han chocka mig två gånger och jag återuppstod men sen chocka han mig en extra gång, bara för att. mina ben skaka, mina armar skaka och jag kunde inte gå. jag kravlade upp för en trappa och stödde mig mot väggarna. sen cyklade jag under vatten och gick hem i strumplästen.

2009-11-22 @ 02:22:48
Postat av: Linn

Jag älskar drömmar.

Det mystiska i det gör det så spännande och otroligt vackert. En dag ska jag göra en bok med samlade drömmar. Det är fint.

2009-11-22 @ 21:43:19
Postat av: Anonym

Vad kostade byxorna? :) tycker du ska ha frågestund!

2009-11-28 @ 15:14:09
URL: http://heddat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0