erinran

Glöm inte bort att skåda,
allting som bleknar bort.
Tomhetens tid ska råda,
över oss inom kort.

Färgerna ska försvinna,
ser du dom riktigt klart?
Tänk på att om du ska hinna,
måste det hända snart.

Skynda dig då att titta,
noga på det du ser.
Sen kan du inte hitta,
sådana syner mer.


Ni vet inte hur mycket den här dikten betyder för mig. Faktum är att den sitter fasttejpad på mormors toalettdörr så när man sitter på toaletten så kan man inte undgå att läsa den. Jag kan den utantill eftersom att jag hat läst den då många gånger. Den har funnits med enda sen jag var liten och den sprider både glädje och sorg.
Kalla den vad du vill, men själv kallar jag den kärlek.

Kommentarer
Postat av: Hanna

förstår vad du menar ..
saker som har funnits med sen man var liten är k-ä-r-l-e-k.
du är en fin flicka, flora.
(jaevlar vad många F det blev .. menmen)
lev livet! :D

2007-09-23 @ 23:02:06
URL: http://allabouthanna.blogg.se
Postat av: Josie

beautiful babe!

2007-09-24 @ 07:15:28
URL: http://livethosjosie.blogg.se
Postat av: Anna

vet du vad det står på min mormors toalett dörr? :D
" här får man sitta i egna tankar tills en annan på dörren bankar." det är typ som en sång. ;)

2007-09-24 @ 09:12:27
URL: http://annauu.blogg.se
Postat av: tilda

Skulle du kunna hjälpa mig med bloggheadern, din är så fin (: Allting bara blir fel när jag gör.. Jag hittar ingen bra design..

2007-09-24 @ 19:14:08
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: Alexandra

Nu har jag suttit och läst hela din blogg.

Det går inte att sluta.

Allt är så vackert, naturellt och äkta.

Man vill ha mer, som en film man alltid älskat och bara vill se om, och om igen.

Jag tror att du får människor att må bra.

Det du skriver får en glad i hjärtat, lättad och fri. Man kan släppa den jobbiga vardagen och se att allt faktiskt inte är så tokigt ändå.

Jag tror att människor mår bra av att läsa det du skriver.

De känner sig mer uppskattade.

Det är så himla viktigt.

Precis som att du också ska göra det.

Därför skriver jag det här, rätt ifrån hjärtat.

Snälla Flora, fortsätt med det du gör.

För du är fanemej duktig på det.

Gör vad som helst.

Vi andra kommer ändå älska det.

För det finns inget mer fantastiskt.



Ta hand om dig. Hälsa Sebbe också. Ta ingen skit. Se hur vacker och levande du är och acceptera dig själv.

Tack för att du finns.

2009-07-31 @ 23:24:53
URL: http://photosbysidgwick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0